Jag och en kollega får ett par timmar utanför jobbet mitt på onsdagen. Hela etttusenfemhundra kronor (dessutom tjugo procent rabatt i hela butiken) ska shoppas upp för jobbets räkning på lite dekoration. Vill att julen ska vara över innan den ens har börjat, så vi kan sätta fram allt.  Love it. Att kunna köpa ganska mycket, istället för lite då och då gör mycket. Hade helst av allt velat ta bort all nuvarande dekoration, så det blir tomt. Vissa saker gamla, och fula. För mej ska det passa ihop. Enhetligt, och färgmässigt.  Åker till gymmet. Däckar återigen av träningsvärk i soffan. Värst vad det tar nu. Men bra bra bra. 

Torsdagen går som en dans. Fort. På eftermiddagen hälsar en liten individs pappa på mej. Hon hade frågat ett par gånger innan om hon fick visa sin pappa för mej. Och vips, där stod han. Och ingen av oss visste vad vi skulle säga.  Egentligen. Han rodnar och säger att X har tjatat på att han skulle in till mej och säga hej. Efter jobbet åker jag till frisören. Gör en avfärgning på håret. Ny färg sätts i. Ljusare. Men inte för ljust. Mest för att jag vill få bort den mörka färgen. Sen får vi se. Hur det blir. 

Det är fredag. Och i morgon är det en aktivitetsdag med jobbet. Jag är den enda från min sida. Som ska med hemtill tjejen som har detta. Men gillar människorna som är i byggnaden. 

