Jag ställer inte klockan när jag går och lägger mej på fredagskvällen. Egentligen ska jag till gymmet.  Men på lördagen är sömn och vila i sängen mer lockande. Träna intensivt och länge kan jag göra i morgon tänker jag när jsg vaknar till första gången. Jag sover elva timmar, och för första gången på en och en halv månad är det ljust när jag vaknar. Grådisigt. Men ljust. Första gången på länge jag inte ställer en klocka som ringer. 

Det går I perioder det där. Snart, om ett par dagar blir det även lugnare på jobbet. Jag vet helt enkelt inte om jag smällde igen dörren igår eftermiddag. Så den gick lås. Jag var sist ut. Förra fredagen lusläste jag Göteborgsposten. Hade jag blåst ut alla adventsljus? Brinner det i våran byggnad? Sent i eftermiddag åker jag hem till Ias hemlis och Jazz. Glöggmingel på hög nivå. Julmusik. När jag tackade ja för ett par veckor sedan, hade jag en förhoppning om att jag skulle ta med mej en plus one. Det blev inte så. Jag kommer själv. Men det blir kul ändå. Två veckor kvar av tvåtusen sexton. Ett nytt år. Två veckor. Året har gått fort. Väldigt många blandade känslor. Skratt. Leenden. Lycka. Gråt. Förtvivlan. Förhoppningar. Inre känslor. Yttre känslor. Sanning. Fakta. Det har gått fort. Ändå.  Tvåtusen sexton. Du är fortfarande här. Du är kvar. Två veckor. Ett nytt år. Tvåtusen sjutton. Vad har du i kikaren? 

