Du gjorde ett gott intryck på min bror förra helgen ler Jazz. Väldigt gott intryck.  Jag ler och skrattar säger jasså, gjorde jag. Vad glad jag blir. Dock är han ju inte min typ, dessutom bor han ju inte i Göteborg. Jag sa att han inte var din typ säger Jazz. Men man kan ju alltid försöka sa brodern. Nej sa Jazz och de pratade om hur han var, om hur jag är. Vad jag vill få ut i en relation med någon.  Jag ler, skrattar, åt både allt som Jazz sa som är sant. Men även det det som sades som en liten förvrängning. wp-image-1284927492jpg.jpgMen vill du bli släkt med oss är det bara att köra på ler han. Jag är smickrad och glad över att någon jag bara träffade ett par få timmar är rakt på, och att jag gjorde ett gott intryck utan att ens reflektera över det. Dock är vi två, jag och brodern inte någon matchning i vad vi vill ha ut av en relation. Men glad över vad han tycker och vill. Tänk om man kunde få höra det oftare. På juldagens morgon tvättar jag. Jag brukar aldrig tvätta på helger, men den enda tiden var då. Vi kan tvätta från sju på morgonen, till tolv på natten. Alla dagar. Plockar senare bort en del julsaker. Sex plusgrader. Ingen snö. Ingen julkänsla. Varför ha kvar en massa julsaker då. Äsch. Jag undrade om jag ens skulle komma ut genom dörren, så som vädret var.  Och så seg efter all julmat. Ändå så infinner sig den där känslan om att det verkligen är jul, och den ro man har att kunna sitta i en soffa och slappa. Men sen eftermiddag sitter vi och tar ett par öl på en pub på Avenyn. Skratt. Prat om livet. Hinner hem till Fröken Frimans krig på svt. Annandagens morgon visar sig från en fin sida. Sol. Vindstilla.  Gymmet är stängt och känner inte för att åka till en annan anläggning. Med Spotifys lista Weekend hangouts drar jag på mej skorna och drar ut. wp-image-910478662jpg.jpgFörsta timman sol vindstilla. Jag traskar fort och lätt på vägar och vid gräsmattor. Runt runt runt. De sista fyrtio minuterna, storm ösregn och motvind. Dyblöt och kall kommer jag hem. Duschar varmt, brygger två stora koppar kaffe eTT vörtbröd med hangikjöt på. Och nu är det väl ändå  dags att börja se på Netflix serie Outlander.  

