Tränar styrka intensivt på tisdagen. Onsdag bara cardio. Benen är trötta. Men de fortsätter. Mycket på grund av vissa träningslåtar. Men även fokus på en tv-apparat snett ovanför mitt huvud. Att kolla på tiden och kilometer stressar mej. När jag sträcker mej efter vattenflaskan,  Till och med då försöker jag undvika att se tiden. Bara någon gång då och då. Bäst att fortsätta då det är lugnt på jobbet. Inte så mycket att göra. Och en chans att gå hem lite tidigare. Nästa vecka är jag ledig. Jobbar bara måndagen efter nyår. Nyår ja. Konstigt nog har jag riktigt fina nyårsnaglar. Starka. Långa. De har hållt under en längre period nu.  Glittrigt lack kanske? Inga nyårslöften. Bara visioner. Tvåtusen sjutton. Ett par dagar kvar nu.  Nytt år. Jag tror jag skriver orden i en annan månad. Förutom den här. Nyårsdagen är bara en ny dag. Samma liv. Samma Tears and Pearls. Bara en ny tid. Nytt klockslag samtidigt som det sprakar på himlen. Men även med nya visioner. Jag vill inte att något dåligt ska komma med in i tvåtusen sjutton. Från tvåtusen sexton. Bara bra saker. Nya visioner. Mer närhet. Mer sex. Bra relationer. Öppenhet. Bättre och mer utmaningar. Träning. Vara lika öppen. Sockerdricka i kroppen. Skratt ända från maggropen. Bubbel. Ny tid. Nytt år. Nya visioner. Om igen. 

