Jag är ledig. I sex hela dagar, resten av den här veckan är jag ledig. Trots att vi har haft det extremt lugnt på jobbet. Kunnat gå hem flera timmar tidigare. Så är det underbart. Ledig. Redan vid andra avsnittet av Netflix-serien Outlander  efter jul stängde jag av. Däremot är Mad men något att se. Flera år efter alla andra. Flera säsonger framför mej. Min lediga vecka innehåller mycket cardio på gymmet. Mycket cardio. (Jag och The killer crosstrainern kommer bättre och bättre överens) Även promenader ute. Måste få igång/sjunka kroppen efter att hela december har varit ett konstant inte-tänka-på-vad-jag-ätit-scenario.  Min kropp är av den typen att luktar jag på en liten liten pepparkaka blåser jag upp. Och att fira julafton här hemma var roligt, men ja…. (not to self: gilla din kropp mer, men tänk) Dessutom är träning av armar, övre rygg och bröst helt uteslutet under flera veckor. (Undantag när jag och Ias hemlis ska boxas alternativt/och skivstång) 


Igår planterade jag om lite växter. En tanke var att köpa fler vita alternativt svarta ytterkrukor. Ett måste. Slängde sopor innan gymmet i morse. På ta vad du vill hyllan fanns det tre stycken fina hela vita krukor. Tackar. Nu till helgen pratas det lite löst om en två öl på Ölrepubliken vid Kronhusbodarna. Längesedan man var där.  Funderar även på en sväng till en loppis. Jag och Ynglingen har inte träffats på evigheter.  Kanske fika i stan med honom. Vad mer. Återstår att se. 

