Det är redan fredag morgon. Förra fredagen bjöd vi på hembakta kärleksmums då jag och mina kollegor var i semifinal i en tävling. Vi hamnade inte bland de tre bästa, till final i vår kategori, men vi är ju en av de tio bästa i landet. Fredag. Veckan går och egentligen händer det väl inte så mycket. Ibland undrar jag om jag höll min mun tyst förra helgen,  för det är lite blurrigt. En ovanlig sak. En sån sak kan ge småångest och får förträngas. Jag skriver min första arga lapp ever. Skickar ner den i grannens brevlåda ovanpå, tidig morgon. Hotar med hyresvärd och störningsjour. Sen onsdag kväll knäpptyst ovanför mitt sovrum.  Jag tränar. Cardio till svetten tar slut. Pulsen är hög. Benen producerar mjölksyra. Fredag. Och vad har helgen att bjuda på? Lugnet. Svetten styrkan. Nothing else,  I guess?  

