A sunday with a touch of

Äntligen får jag upp den ytterst enkla kökslampan. Lampan som har legat i en stor låda i tio månader.  High five på den. wp-image-1265886659jpg.jpgJag flyttar ner min vitmålade byrå från vardagsrum ner till källaren. Dels Dåligt målad plus gångjärnen, de nya är fortfarande inte på plats.  Dels blir det för mycket med den.  Borde ha något mindre där. Jag tar bort lite saker. Ullared om ett gäng veckor.  Och trots att fokus ligger på trosor och sånt, hygienartiklar så slinker det väl ner någon inredningsgrej. Sista träningspasset för denna vecka är gjord. För att komma ihåg och göra fler magövingar finns nu ett par bilder i mobilen. Just a reminder för att de ska göras.  Även utfall, squats. Jag läser på mer om Heart rates.  Och resting heart.  Man brukar ligga på sextio till åttio i vilande. Jag brukar ligga på sextiotre. Igår kväll låg jag på femtiofyra. Pretty good. Jag ligger dock normalt på cardio fitness diagrammet för kvinnor i min ålder. Jag tycker jag bränner på som attan. Ställde in sömnen från normal till sensitive. Men blev för stressad när jag såg hur mycket restless sleep jag hade,  så nu är den på normal igen, och inte lika mycket restless sleep loggat. I kväll är det dags för del tre av den svenska serien Innan vi dör. Bra kriminalserie!,  har ni ej sett den finns den på Play.  I morgon är det bodypump-pass igen. Måndag. Vi är snart inne i februari. Och allt är precis som vanligt. Puss och kram.

Annonser

3 reaktioner till “A sunday with a touch of

  1. Vilka parametrar tar cardio fitness diagrammet med? Visst kör du mest crosstrainer som konditionsträning? Kanske är mig det är fel på, men jag har aldrig lyckats med att maxa mig på en crosstrainer. Tycker löpning är solklar etta för att få upp flåset för egen del.

    1. Jag springer springer typ aldrig, utan kör mest crosstrainer och powerwalk. ”Cardio fitness ” är uppdelat i sex olika kategorier. Från excellent till poor (även med siffror) . (Försöker läsa på om VO2 max, syreupptagningsfötmågan) stod på crosstrainern i morse 20 minuter, och fick enligt heart rates zones diagrammet 12 min peak, 6 min cardio och 2 min fat burn. Hade däremot ingen peak på powerwalk utan endast 19 min cardio. Det här är ganska så nytt för mej, allt det här. Eftersom jag bara ”kör på” och inte har så stor koll egentligen :)

      1. Kom på nu att just på den här crosstrainern (the killer som jag brukar skriva) så använder jag mej inte enbart av… vad ska man säga ”stavarna” som går fram och tillbaka. Utan brukar låta mina armar röra sig snabbt mot kroppen istället. Typ som när man springer. Anledningen är att jag tycker att jag känner mej för kort, alternativt för korta armar Haha. Jag vet inte. Känns bättre utan dem.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s