Dimman finns inte bara inne i Göteborg. Flera dagar med dimma. 

Den finns även på båtterminalen. Och ute på ön.  

Jag traskar längs den stora vägen vid vattnet. Gamla grannar plingar när de cyklar förbi. Ler och vinkar.  

Hemma i huset på ön är allt som vanligt. Pappa lagar lunch.  Mamma klagar över att en bild på mobilen är på snedden, och vet inte hur hon ska göra. Byter genast om till bekvämare kläder.  En filt över mej. 

Intar soffan med en bok. Resten av dagen kvällen är lugn. Som vanligt. Det var länge sedan nu jag åkte hit ut för att gå på fester. Stora middagar. Nu är det avkoppling. 

Mitten på februari, men vi äter kräftor och räkor till middag. Uppvuxen på en ö och det finns nästan alltid tillgängligt. Melodifestivalen och rött vin senare. Jag sover tio timmar. Vaknar upp till en söndag som är lika dimmig. Min tvätt är ren. Och senare efter lunch åker jag hem. 

