Jag brukar oftast vara enbart ledsen när jag har pms. Varar i ungefär en dag. Sen är det över. Men det är sjukt vad många aggressiva tankar jag har haft de senaste dagarna. Män ska vara glada över att inte behöva ha pms. Sjuka tankar över män som jag inte ens känner. Till exempel mannen på gymmet som BARA gick förbi mej. Som ofta brukar träna samtidigt som mej på lördagar. Men du din jädra tönt. Flytta på dej! Move it! Eller mannen vars blick föll på mina lår utanför bostaden. (Ja, vi kvinnor ser exakt allt. Spelar ingen roll om ni tittar en nanosekund på valfritt ställe) Men jaaa! Jag har lår! Jag är svullen! Jeansen sitter tajt! Dra röva i grus din idiot! Tänk att ha dessa tankar, utan att skrika ut orden. 

Jag har även haft sjuka tankar om mej själv.  Jag brukar numera aldrig jämföra mej själv med andra. Vare sig på gymmet eller någon annanstans. Men denna vecka har gått till historien. Allt jag gör, har känts fel. 

