Klockan ringer på lördagsmorgonen. Tar det lugnt med en kaffe och Nyhetsmorgon på tv. På med kläder och smink. wp-image-811713493jpg.jpgHämtar ytterligare ett bokpaket på posten. Ja, nu har jag att läsa. Hem igen. Ut igen.  Träffa Jen och H för en liten loppis runda runt om i stan.  Fick hem lite nya uppläggningsfat (när jag nu ska använda dem) små glas för likör, men ska köpa lite fler. wp-image-57077301jpg.jpgRensar skåp när jag kommer hem.  Och inser att jag behöver nya skålar. Ut på en powerwalk på nio kilometer. Snålblåst och öronen känns som fyllda paprikor med köttfärsröra. Duscha. Promenerar ner en hållplats hem till Rock(y)tjejen som är home alone utan sambo och barn. Osminkad och i mysbyxor. Vi dricker vin. wp-image-1782130287jpg.jpgÄter en pizza från en pub som tydligen är himla populära, där jag aldrig varit.  Men nästan alltid promenerar förbi, under vissa av mina powerwalks. Vi pratar om vad som hänt sedan början av januari. Och det är mycket. Vaknar utvilad en söndag då himlen är grå. Meteorologen på tv.n säger att det bli snö. Och jag undrar om jag orkar träna. Eller om jag ska vänta till bodypump-passet i morgon måndag. wp-image-1774824289jpg.jpgTar fram min porslinspenna jag köpt.  Testar att skriva på några gamla kaffemuggar. Svårt att vara stadig på handen. Men det behöver ju inte vara perfekt.  Inget behöver vara perfekt. Inget. 

Funderar på när jag ska låsa upp bloggen.  

