Så fort solen letar sig fram. Så fort det inte blåser så mycket känns det vår i luften. Det är fortfarande ljust när klockan slår arton noll noll. Solen lyser rakt på alla mina fönster och jag blundar för jag tänker bort alla fläckar och smuts. I alla fall ett tag till. Sen ska jag putsa dem fina. Någon dag.  


Jag hade bokat in mej på ett annat bodypump-pass på tisdagen, eftersom jag inte hann till måndagens pass. Men med pyttelite förkylning kvar tog jag det säkra före det osäkra och körde enbart crosstrainer. Vilket gick utöver förväntan. (Satte upp delmål/minuter i huvudet) Sextio minuter. Var uppe i peak mer än halva passet, utan andnöd. Onsdagen på jobbet kommer och går. Styrka i en timma. Har ställt mej i kö för bodypump på lördag. Nu har jag visserligen inte kunnat ett par lördagar i rad.  Men att jag inte har tänkt på den tiden innan, då det är samma instruktör som på måndagar.  Att få ställa sig i duschen efter jobb och träning. Få tvätta håret rent. Få skubba kroppen. Fixa och dona. Känslan. 

