Jag tar mej ut på en powerwalk lödrag morgon. Termometern visar inte mer än tre plusgrader. I april. Mössa halsduk vantar.  Jag powerwalkar grannön runt i lite mer än åtta kilometer. Längs vatten. På vägar som jag inte promenerat på år och dar. Eller cyklat. Jag åker hem till stan efter lunch. In i dusch igen. På med smink. Klänning och ett plattat hår. Påskmiddag med trerätters. Påskmiddag med skratt blandat med allvar. En lax som fick åka in i ugnen igen. En annorlunda marängsviss, men underbart god. Tre olika sorters vin. Fördrink med krossad is. Jag somnar ganska så snart jag lagt huvudet på kudden. Sover igenom hela natten. Tungt. Vaknar till en söndag där träning är målet på morgonen. En timmes svett och plågor innan jag lägger mej i solariet. Hemma väntar en hårfärg på att läggas i. Fotfil och fotbad. Fotkräm. Body butter och ansiktsmask.

