Som vanligt är det fullt på bodypump-passet. Oavsett måndag eller lördag. De andra passen har jag aldrig varit på. Men det räcker väl med dessa. Jag brukar komma in ungefär en kvart innan, få bra plats att stå på. Fixa viktplattor och stång. Och även fria vikter till olika övningar. Jag svettas mer än vanligt, troligtvis på grund av att värmen ute börjar träda fram mer och mer. Som alltid. Innan passet sitter jag på brädan, tänker igenom vad som sker bakom kulisserna på jobbet. Tissel och tassel. Och jag undrar varför E.L ler så mystiskt. Vi har inte pratat mycket på sistonde. Jag vill inte prata, om hon inte öppnar sig. Känner mej lite sur på henne. Jag väntar på något. Andra väntar. Min kollega blinkar förväntansfullt till mej den dagen jag gick i taket. Säger jag hoppas du får en mycket bättre dag i morgon. Mm. Jo. Det är väl det alla hoppas på. En väntan på att något bra ska hända. Vänder upp och ner på väskor. Hittar inte det jag vill. Letar. Men inget. Inget alls.  Promenerar hem efter passet i underbar sol. Överallt är det folk. Fotbolls-cup för barn. Marknad, sol. Mat. Ett sms i mobilen. Från Ynglingen. Vi har inte hörts sedan länge. Han fick nytt jobb för ett tag sedan.  Men ska jobba extra på min gamla träningskedja. Och snart så måste vi väl ändå ses. En av mina stöttepelare. 

