Så snart fredagens arbete börjar närma sig slutet kommer solen fram. Den värmer gott, och jag tänker att de senaste dagarna har jag värmt mina fötter på bussens element varje morgon. Så kallt har det varit. En rätt så ny tjej på jobbet, lika ny som E.L frågar glatt om jag ska med på Afterworken i kväll fredag.  Svarar i förbifarten att nej tyvärr. Jag är inte bjuden  (visste inte ens om det) Va? Är du inte? får jag till svar. Nej, det är väl stor skillnad på folk och folk…  Jag åker hem, gör en helrenovering av kroppen och ansiktet i duschen.  På med nytt smink. Kjol, linne gardigan. Åker ett par hållplatser till den andra stadsdelen där jag och fd granne/kollega M möter upp Jen, H och C.O för en öl och en bit mat. Fin och trevlig stund.  Jag säger till de andra att jag nog snart får sätta mej och kolla på andra jobb i helgen. För jag är så trött inombords. Och jag pretty much väldigt stark när det kommer till sånt här. Berättar om deras afterwork, som jag inte visste om. Och tänker på när Hans kollega M frågade mej hur jag är privat. Vet inte vad jag svarade, men det är stor skillnad på jobb och privatliv. Hur man är. Dessutom vill man lära känna mej privat så gör man det face to face. Inte på annat sätt.   Jag sover fler timmar än på länge. Vaknar, avbokar bodypump-passet och åker in till stan. Möter upp de andra. In på Liseberg för deras trädgårdsdagar. Och hade vädret varit bättre, hade jag kommit hem med växter till balkongen. Men nu väntar jag ett par veckor istället. Vi åker Sagoslottet, för den ska tydligen stängas efter sommaren. Vi spelar på Chokladhjul för mina gamla enkronor.  Vi åker till Avenyn. Strosar ett tag. Börjar bli hungriga, så till slut blir det en hamburgare på Ölrepubliken. 

