I dag kände jag mej stark på bodypump-passet. Jag kände att jag kunde ta i mer än vad jag kunnat gjort de i alla fall tre fyra senaste gångerna. Mitt ansikte känns som om det har åldrats tio år på ett par veckor, påsar under ögonen som läggs på, på ett svullet ansikte. Men Tears and Pearls vad har du gjort? Frågade en kollega i fredags när vi möttes på busshållplatsen. Jag har i alla fall sovit var det enda svar jag fick fram och ryckte på axlarna. Ögonen är/har varit små, mascaran svår att få på innan jag går hemifrån. Svullna och tunga ögonlock. 

Ibland känns det som om killen på bodypump-passet talar direkt till mej, eller ja.  Jag tar i alla fall åt mej ibland.  Kom ihåg att armbågarna inte ska vara utåt (fria vikter ovanför huvud) Spänner man magen och ut med bröst, så skadas inte ryggen (marklyft) Och om man alltid har kört med en femkilos vikt, kanske man ska testa med en tia när vi kör utfall och squats, och lägg gärna på fler vikter när vi kör frivändningar….. Får otrolig mjölksyra i armar för det är så intensivt och så mycket efter varandra. Ben, squats, utfall och rygg kan jag köra lite tyngre, trots intensivt och många övningar ihop, men när det gäller armar, axlar, armhävningar, bänkpress både med stång och fria vikter ihop kör jag lite längre vikt. Det är ju inte många sekunders vila någonstans.  Vecka tjugofyra är det en ny realease. 

Och idag, just nu. Twin Peaks is finally back! Äntligen är en tjugofem års väntan över. 

