Bland sol och värme. Balkonghäng. Rött vin i ett vinglas på en blommig vaxduk. Bland sms och planer på vinkvällar, planer om promenader och sedan meddelanden från gammal vän, som inte var med den där natten morgonen sommaren tvåtusen elva. Men ändå försvann på konstigt sätt, eftersom alla var och är så rotade i varandra. Vänner. Sambos. Släkt. Bror. Syster. Ett stort gemensamt vänskapsgäng. Sommaren då mycket hände. För mycket. Natten morgonen då alla sa efteråt han var full. Han visste inte vad han gjorde.  Sex år sedan. Meddelanden från gammal vän, som inte var med då, som var oväntade, lång tid sedan. Men ändå uppskattade.  Första gången jag svarar på något från någon av dem. 

Mitt ibland träning. Svett. Bland matchningar på Tinder. Tinder-meddelanden. Hit och dit. Frågor. Svar. Mitt bland allt tänker jag på att vi måste fixa den här relationen mellan oss. Jag och Henrik. Vi måste. Det betyder mycket. Att den här relationen blir bra.

