Första juni. Första dagen i sommarmånaderna. Fem månader har gått sedan första januari tvåtusen sjutton. Och jag är på samma plats som jag var då. Första juni. Syrénen står i blom. Man kan fortfarande se en strimma ljus på himlen när det är läggdags. Det är sommar enligt kalendern. Och jag tränar samtidigt som solens strålar letar sig in i lokalen. En timmas crosstrainer gör underverk för kropp och själ. En timmas crosstrainer och jag tänker inte på något annat förutom att ge järnet. Det gör underverk. As always. Men ett tack, snälla! går från den ena dagen till den andra, till ett rent hundra procentigt undvikande.  Jag söker blicken exakt hela tiden, blir lite smått chockad av blicken jag ser. Inte argt. Men Blicken. Av något annat. 

Det är första juni. Tre månader av sommar. Tre månader av grönska. Mer värme i luften. Dagar på en filt i solen. Kaffe vid Röda Sten. Promenad på kajerna längs Eriksberg. Doften av grill och potatissallad. Vattnet som gör håret salt. Klippor i solnedgång. Eller bara en bok under ett parasoll. 

