Hemma efter en sväng i Slottsskogen med en öl i gräset och lite mat och tårta med folk från jobbet (olika delar av centrum). Trevligt, men cirka tjugo droppade av i sista sekund.  En sväng förbi affären. Lite plock och ytterligare en dusch. 

Jag har lärt mej känna igen Henriks olika ansiktsminer som han har. Bra. Dåligt. Nervöst. Lurigt. Skämmigt. Ledsamt. Men jag har varit med ett bra tag nu. Och jag känner hans sätt att vara.

När bh.n jag brukar ha på arbetstid sitter löst på morgonen, och jag har märken på kroppen när dagen är slut. Då vet man att det är sommar och varmt. Det tar inte många minuter innan kroppen svullnar upp av värmen när jag jobbar.  Därför har jag nu lärt mej att det inte är någon idé att dra på sig leggins och kjol på morgonen, när man ska jobba. Utan mer lösa byxor. Jag älskar sol och värme. När jag är ledig. Hade hellre jobbat i ett fryslager under sommartid. Men tjena kroppen, vi hörs i september igen. På återseende liksom. Blir nog bara cardio resten.

Vill inte se en ledsen Hans kollega M. Snälla, ingen tumme ner nu på dej. Även om det är jobbigt.

Jag måste få uttrycka mej, jag kan inte hålla inne allt. Vissa saker har jag vetat om länge nog. Utan att ha nämnt ett ord. Jag har mina specialiteter. 

I morgon är det fredag. Sedan är det tre veckor kvar till semestern. 

Puss och kram. 





 

