Regnet piskar mot rutorna på fredagseftermiddagen när vi sitter hos en vän. Äter mat. Datorn är på, och vips har vi bokat en resa. 

Sex nätter på hotell. Södra Europa och en massa sevärdheter, Sol och bad.  Jag och två vänner. Resten av kvällen slappar vi. Kollar på tv innan det är dags att åka hem. Lördag tidig morgon. Tar på mej promenadskor. Tio kilometer så jag i alla fall får lite mer träning den här veckan än vad som blivit av. Det vill säga, inte så mycket. Dusch, packa väskan.  I väg. 

Det är sol. Värme. Hav. 

Det är tårta och kaffe. Jag doppar fötterna i havet. Ett glas vitt vin på en klippa.  Och påminns om att jag måste köpa en ny bikini. Och jag fick visst lite färg. 

Det är sommar. Tre veckor innan semestern börjar. Omgiven av människor jag tycker om. Glädje. Skratt. Åker hem en söndag mitt på dagen. Snart dags. Sen In på gymmet för att jag bara ska. 

Och senare blir det en bok på balkongen. Och jag hoppas att Tony, Andreas, Henrik med flera suddar ut miner, och löser det. 

