På söndagskvällen lägger jag tillbaka de pocketböcker som blivit bitna och sugna på. Utdragna från den stora bokhyllan. Ställer tillbaka den stora växten i stora krukan. Från hylla ner till golv. Ställer tillbaka ljusbehållarna där de ska vara.  Dammsuger upp en hel drös av smulor från en muffins på golvet. En bajsodör från soppåsen från den lille, och jag åker ner med den strax efter besöket. Slänger, och undrar när nästa gång blir. Min ena bror med familj har varit i stan och på besök. I skrivandets stund är de redan hemma i Bollnäs. Jag är pigg, trots med minimal sömn. Vaknar av att jag förkylningshostar. Känner mej ändå som ett ras under veckans första dagar.  Det är lugnt på jobbet, ingen stress alls. Men känns ändå som en stress hemma. Jag är rastlös. Lägenheten är ren,  men känns ändå som den inte är det. Jag skulle behöva ha en dag med fokus på massage, ansikte och kropp.  Snart är det helg, och en vecka kvar innan semestern. Snart möter jag upp Ias hemlis för en öl innan konserten med Miss Li på Liseberg.  

