Har känt ett tag nu att jag börjar återgå till det vanliga igen. Visst längtar kroppen och själen efter semester och ledighet. Men har ändå känt mej lite mer levande än vad jag gjorde för en månad sedan. Motivationen för träning varierar hela tiden.  Dock är jag där, eller ute på powerwalks. För jag skulle nog inte kunna skippa träning om jag inte är dödssjuk. Så disciplin har jag allt.  Och jag vet ju vad det gör för humöret och sinnet. 
Ledigheten kommer nog att göra susen. I dag hade jag motivation, men ingen ork. Men Åkte dit. Bytte om. Och vips hade jag gjort en och en halvtimma blandad cardio. Mord i blick efter en timma, svimfärdig i nittionde minuten. Öppnar postboxen i entrén hemma. 

Ett bokpaket och ett sminkpaket ligger där och väntar. Böcker trots att jag har en hel lista på böcker i bokhyllan som inte är lästa ännu. Och jag som har tänkt att även gå till loppisar för kolla om vissa böcker finns, då jag inte bara en gång,  utan två gånger börjat läsa en bok och insett att trots det är fristående böcker, så har författaren en hel drös med böcker sen innan (ok, det visste jag såklart, Mats Ahlstedt och Sofie Sarenbrant) och jag har råkat köpa den senaste. Men det är ju liksom alltid en röd tråd i alla. Som i en bok, där en polis hade en ettårig unge.  Sen köper jag en annan bok. Då har den polisen precis insett att hon är gravid. 

Smink för att, tja det behövs. Så slipper jag få panik och måste köpa nu nu nu. 

Måste även köpa en lite större resväska. Och målarfärg någon dag. 

