En tunn glansig kort morgonrock sveps om kroppen på söndagsmorgonen. En kaffe på balkongen och en stunds lyssning av en podd. Jag bättrar på nagellacket som skafts av. Blundar och inser att redan på fredagskvällen var jag nedvarvad och lugn i kroppen. Efter ytterligare en kaffe och Nyhetsmorgon på tv tar jag fram skumgummirollern och målar den sista gången på köksbordet som går i färgen hårdrocksgrå. Medan färgen torkar promenerar jag till gymmet. Gör inte hundra procent för magont kommer plötsligt. 

Jag tänker på de senaste veckorna, och det gör lite ont att innerst inne veta saker, känna. Men inte få det bekräftat.  Definitivt inte efter semestern sa jag till en kollega för två veckor sedan. När jag berättar en sak som en vän hade frågat. Då har vi varken setts eller hörts av (han) på flera veckor. Och det var ju likadant förra året, efter semestern.  Har du fått kärleksbrev?  Frågar en annan kollega sista dagen innan semestern, när jag skriver på messenger till ett par vänner. Haha, nä. Vem skulle våga skicka något sådant svarar jag.  Samma kvinna säger senare Trevlig semester och lycka till med kaoset. Kaos? 

En söndag eftermiddag är här. I morgon börjar vi semesterdag nummer ett. Lovely. Sunny. Rainy. What ever. It’s vacation. High five! 

