Tänkte en stund att jag skulle låta bloggen vara ett tag. Låta fingrarna och den lilla hjärnan vila från bokstäver tankar ord foton, inre bilder. 
Ligga på en klippa, sola bada låta kroppen bli varm och kanske få en gnutta mer färg. Lyssna på Sommar i P1. Lyssna klart på de avsnitt som kommit ut av Mia Skärninger och Anna Mannheimers podd. 
Men solen lyser med sin frånvaro de första dagarna av semestern. Istället påbörjade jag målning, utan slipning runt fönster på balkongen. 
Något som inte stod på listan för #sommarprojekt.  Börjar på en ny bok, då den andra tog slut fort. Jag och vän fikar i den lilla sol som kommer. In på en loppis. Två böcker. Åker båt till Klippan, Röda Sten. 
Ligger i solstolarna vid Stenpiren Resecentrum. 
Jag lyssnar klart på Mia och Anna, de avsnitt som finns när jag är ute och powerwalkar min två timmars sträcka. 
Kommer på mej själv att jag hade nog kunnat sitta där, med dem och prata om allt. Minus det där de har och inte jag. Men hur de är, verkar, agerar, tänker, inre monologer. Ja. Lika. 

