Jag gillar vita väggar. Lägenheten är vit, för då kan man blanda färgar lite hur som. På möbler och annat. Även om vissa möbler är vita de med. Balkongens alla väggar är vita. Fönsterkarmar likaså. Men där blir det lite för vitt. Även om möbler och annat är av andra färger. När solen ligger på, bländas man. När jag är klar, kanske jag visar. Men nu är två stora fönster, två avlånga små över, ett mindre fönster och balkongdörren grått runt om. Med vit lackfärg ska det fräschas upp mellan alla fönster. Även under fönster. Men köpa färg till betongväggarna på kortsidor och under skjutfönster (inglasad) låter jag bli. Jag har tur som inte bor med Arga Snickaren, måla utan att slipa allt först. Dessutom inte rätt färg till rätt virke, men skitsamma. Det är en inglasad balkong. Men tror inte att någon hade gjort något åt dem, utan istället bytt ut dem. Och det är väl min hyresvärd för snål för. Så jag har gjort vad jag har kunnat för att fixa lite. Även om jag hade klarat mej utan fix. Men när man börjar, ja det är då man ser allt freaking annat. 

