För ett par år sedan vaknade jag av mej själv på helgerna. Tidigt. Tänkte, att är det så här att vara vuxen. Vakna utvilad utan att ställa klockan. Tidigt. Kanske har jag gått tillbaka ytterligare år, för klockan måste ställas. 
Eller så vaknar jag utvilad senare av mej själv. Ställer klockan, upp tidigt. Lördag morgon. Powerwalkar lite över en timma med Sofia Wistams och Pernilla Wahlgrens podd i lurarna. 
Har upptäckt att det är skönt med podd eller Sommar i P1 i lurarna när jag är ute och powerwalkar, även om musik är bra. Men mer musik blir det på gymmet. Hem och duschar. 
Packar väska för vandring Härlanda/Västra långvattnet. 
Det är otroligt fint på många olika stigar och snår. Och denna gång tar vi bara en åtta kilometers (tror jag) jag loggade fitbit-klockan, men idag strulade den. 
På ett konstigt sätt. Vi vandrar mellan snår och stigar. Uppför trappor. Pratar på som vanligt. 
Om vi är romantiska eller inte. För min del behövs det inte mycket.  Uppskattning. Vill någon ge mej en blomma, tja. Fint. Hade jag fått blommor till jobbet var och varannan dag, hade jag nog blivit rädd. Hade jag fått ett dyrt armband, hade jag inte vågat ha på mej det. 
Bara vissa tillfällen. När man är Skitsnyggt uppklädd. Det passa till outfiten, likadant med väskor. Skulle jag köpa en MK-väska, eller CC, (vilket jag inte skulle köpa för flera tusen, finns andra snygga) skulle jag aldrig slänga den över axeln när jag inte har min snygga jacka på mej, eller utan till exempel boots/stövlar/snyggt uppklädd.  Känner också att det är nog lika mycket en själv som ska visa uppskattning och så vidare.  
Tanken som räknas. Helt enkelt. Små uppskattningar. Men sen är jag ju heller inte den som skriver överallt världens bästa vänner,  tack för att ni finns i mitt liv, njuuuuter, darling, raring och så vidare över hela social media heller.  Är mer den som säger det in person. De som vet att jag tycker om dem, vet det utan att det behövs skrivas överallt. Vi fortsätter att vandra. Stannar till. Dricker lite kaffe. Äter en smörgås. Tar sedan upp vår vandring igen. Och sedan tar jag mitt första dopp för i år. Svalkande och härligt. Vi solar ett par timmar innan det är dags att gå hem. Kommer hem. Och städar hela lägenheten. Kunde inte låta bli målarburken, alla lister i vardagsrummet fick en uppfräschning. Även en tröskel till. Och nu måste jag fixa till typ lite mer.   

