Ja, och där tog den vita målarfärgen slut. Jag har målat alla trösklar i lägenheten. De var träfärgade innan. Otroligt fula. Har målat alla lister I lägenheten, förutom sovrum än så länge. Har fått återanvända maskeringstejp,  då den tog slut. Som tur är har jag en liten klick vit målarfärg kvar i en annan burk till sovrummet. Som kommer att användas någon annan dag. Har alltså inte ens börjat måla det jag skulle ha målarfärgen till från början. Det vill säga; måla ovanför kaklet i köket, måla i skåpet under diskhon. Och efter slipning, en byrå i sovrum. What’s wrong with me? Men å andra sidan, ser det mycket bättre ut nu än innan. Skulle förövrigt behöva gå över med penseln i hallen och dutta lite här och var. Men det är en annan gångs tur.  Plus när jag låg där på golvet i köket, fick jag även sätta lister bakom spisen på min lista. Så om jag helt plötligt skriver att jag ska måla om köket (i en annan ljus färg än det nuvarande vita)  inom en snar framtid kan ni väl skrika Stop! Tears and Pearls, nu räcker det! 

Åker till posten för att hämta ut REK-brevet som jag fick en avi för, förra torsdagen/fredagen. Guess what? Den har inte kommit. Postkassörskan hade en timma innan registrerat all post som kommit idag, men inte mitt brev. Hon ursäktade sig, posten är så himla sen nu på sommaren. Brukar komma tidigt på morgonen annars. Inte hennes fel sa jag. Nytt försök i morgon alltså. Men konstigt att man får avi, men ej brev. Pjuh. 

Om ett par timmar möter jag upp Rock(y)tjejen för en liten träff på en lokal ny liten pub/café. 

EDIT: Och äntligen har jag beställt en ny högtalare! Jisses, vad här ska spelas musik. 

