Vi möts utanför Rock(y)tjejen och hennes A. Precis bredvid hennes hållplats. Bara ett par minuters promenad från mej. Det blåser otroligt mycket, men är det sommar så är det. Så vi sitter ute. I en och en halv öl. Sen flyttar vi in. Skriver och säger det varje gång.  Vi bor på ett avstånd på cirka tre fyra minuters gångavstånd, men ses inte ofta. Trots att vi alltid säger det. Så ses vi inte ofta. Men det är så himla roligt att ses. Trots att det skiljer tio år mellan oss, så är vi på samma nivå. Hon yngre. Ett barn, sambo. Och jag, singel och Tja.  Vad gör jag? Målar? Är den jag är. Vi avvecklar allt det där som vi alltid gör, relationer, stress, jobb. Relationer igen. Stället stänger tidigare på grund av typ inga folk under måndagskvällen i juli. Så tre öl senare traskar vi därifrån i motvind. Och det är gott att det börjar ploppa upp lite fler nya ställen runt om kring våra lägenheter. Dessutom har min servicebutik i huset fått nya ägare. High five! De började renovera med en gång. Vilket känns bra. Längre öppettider, mer frukt och grönt och förhoppningsvis nyare och fräschare lösgodis. Känns bra att man redan har varit där i sina olika skepnader, svettig och rinnig efter träning, osminkad med tvättmedel i handen, och sminkad festfin i klänning.

Och när ska man börja hota det där postföretaget? Börjar bli grymt irriterad,  (men nej, inget pms-psyk) Men samtidigt nyfiken på vem det är som har skickat ett freaking brev som jag aldrig får i min hand.  Att få en avi, men inget brev. Han på posten sa igår att jag skulle vänta in en ny avi, men om jag ville så kunde jag komma in igen (med samma avi) om jag typ skulle dit och handla någon dag.  För han tyckte det var konstigt eftersom klisterlappen på avin är borta, och det betyder ju att den finns. Vad har hänt, och var är den? Och varför inte lägga ett brev i postboxen? Jaja. Har i alla fall fått hem min nya högtalare. En och en halv dag tog det. 

Har dansat och hoppat runt I bara linne till Hardwell – Run Wild och R3HAB,KSHMR -Strong. Lyssna! (Två av mina favoriter när jag kör cardio på gymmet)  Måste ju bara testa ljudet. Köpte en som har både bluetooth och ljudkabel. Mellan alltihop fixar jag skarvsladdar, tar bort en skiljevägg i ena bokhyllan och placerar datorn där.  Sitter i solen. 

Jag och före detta granne / kollega M möter idag upp en annan före detta granne som flyttade till Norge för några år sedan. Dricker ett par öl i solen idag. Kändes som om det var igår vi sågs. Men lika fin. 

I morgon blir det sol och bad. Och innan en powerwalk. 

