Vi har haft ett gäng härliga dagar i Rom. 

Dock väldigt svettigt.  Men det har fungerat. 

Det har blivit lite tjafs om småsaker, som blev alldeles för stora. 

Missuppfattningar när vissa saker inte går in. Lite skrik och skrän. Ibland undrar jag om det inte hade varit bättre att resa med män istället. 

Det kan bli för tjejigt ibland. Och jag hatar’t.   

Men den största delen av tiden har det varit alldeles underbart. 

Vi har sett otroligt underbara byggnader, statyer, kyrkor och allt det där andra från den gamla tiden. 

Och när den efterlängtade badstranden inte blir av, stranden långt borta med tåg. 

På grund av saknad av energi ork och lust den näst sista dagen, för en massa saker jag inte orkar med. 
Så blev det en dag vid poolen som ligger i anslutning till hotellet. (Träningscenter) I skrivandets stund är vi på hotellrummet. 
Väntar på att restauranger ska öppna. Vi bor lite i utkanten, och just nu. De sista dagarna stänger de av metron ett par hållplatser i mitten, då de ska bygga en tredje metrolinje. 
Och ersättningsbussen tar cirka tjugo tjugofem minuter extra innan den stannar på ett sista stopp vid terminalen. Så vi får se vart vi ska äta i kväll. Det ska bli härligt att få komma hem vid midnatt, natten mellan onsdag och torsdag. 
Vi landar i Köpenhamn kvart i åtta i morgon kväll. Få lite kyla, trots grym ac. Få bli av med lite svullna fötter och vader. Fila fötter, fixa naglarna. Sova i min egen säng. Dricka obeskrivliga mängder av kaffe. Mitt kaffe. Duscha i mitt eget badrum. 

