God morgon. Vi checkade ut vid tolv igår onsdag. Och med tanke på att vi skulle få byta kollektivtrafik ett antal gånger för att komma till flygplatsen, beställde vi en taxi. Dock inte lika mycket trafik som vi trodde. Och vi kommer dit redan strax före halv ett. Incheckning klockan fjorton och femton. Bara sitta ner och vänta. Dricka ”vanligt” blaskigt kaffe. Och läsa en bok. Boken ja. Tog med mej en splittrans ny pocketbok. Började läsa den på hotellrummet. Märke att sidorna var igenklistrade längst upp, på ungefär halva boken med något brunt. Letar i min stora väska som jag hade som handbagage. Hittar en nästan kolsvart banan. Från sverige. Att jag glömmer att jag har en banan i väskan är en sak. Men säkerhetskontrollen i Köpenhamn?  Där var de ju så noga att jag till och med fick ta av mej skorna. Men hittar inte en banan i väskan.  Boken blev ännu mer skadad, då vi var vid poolen och solade och badade i tisdags.  Då jag råkade lägga den vid en sån där brunn som överflödigt vatten åker ner. Jaja, det ska synas att man reser bort. Fuktig och brun. 
Och jag kanske är den enda som låser sin resväska med en bit plastpåse från ett annat land. Efter incheckning hetsäter vi mat för vi är vrålhungriga. Fullkomligt trycker in mat i munnen.  Hade laddat ner lite poddavsnitt, men kommer på sen att det var länge sen jag lyssnade på Sommar I P1. 
Kommer till Malmö vid halv tio, och sedan var det bara till att sätta sig i bilen, drive in på Burger King, ett par små stopp på vägen och komma hem. Packar upp allt med en gång. En snabb dusch, en stund på balkongen. Sova i egen säng. Vaknar och brygger gott gott kaffe. Jag har börjat tänka lite på nästa vecka. När semestern är slut. När jag börjar jobba igen. Ingen ångest, men hur kommer jag att vara? Hur kommer jag att kunna arbeta när jag känner mej som jag gör? Med allt. Med alla. Jag vet ärligt talat inte. Troligtvis kommer det att vara helt stiltje på alla fronter. Vilket jag inte vill. Alla andra? Arbeta, samtidigt som det ska vara tyst på den andra sidan.  Måste börja tänka på framtiden. Verkligen måste. Snart måste jag åka och handla. Mer kaffe och mjölk. Satte upp en tvättid redan för i dag så allt kan bli tvättat med en gång.  Puss och kram. 

