Redan när vi var i Rom var det få platser kvar till denna lördagens bodypump. Jag bokade, och igår var det många i kö för att få en plats. Är sommaren slut, eller är det bara vädret undrade jag sedan när hela salen är full av träningssugna män och kvinnor. 

Det blev ett bra pass. Jag har märkt att jag har varit lite för feg när det gäller vikter på stång, när vi kör frivändningar. Eller så är det bara för att övningen innan inte är lika jobbig som på förra releasen, som då var axlar och armar och armhävningar (som jag nog aldrig kommer att bli bra på.) Jag promenerar hem efter bodypumpen, och borde nog gå igenom olika pass, för att kolla om jag ska lägga in något mer pass, förutom mina där jag tränar själv. Yoga, måste stretcha kroppen. Boxning, för det är kul. Men väntar nog in nästa omgång av releaser inför hösten. Kanske ändrar de dagar, tider. Planerar om några växter, då mitt minne äntligen har kommit ihåg att köpa ny jord. Minnet är alltid som bortblåst när jag kommer in i affären. 

Läser den där boken som blev lite förstörd på resan i Rom.  Dricker kaffe. Och bara tar det lugnt.

