Vardagen. Rutiner. Som jag allt som oftast skriver har jag någon slags nystart vid månadsskiftet augusti september. Jag kanske inte håller allt till hundra procent, kanske inte driver på allt för mycket. Vad det nu än är som jag tycker mej ska göra. Förändra. But I’ll always give it a try. Och jag är, om jag får säga det själv. Rätt så medveten och envis. En podd. Gamla avsnitt. En man i telefon om hur man lägger till vanor i sitt liv. Obekväma till bekväma. Bra. Gör man samma sak i en vecka två veckor, ska man ha fått in en god vana. För om man inte gör dem. Viljan. Hur ska man då kunna känna sig bekväm i sig själv, om man nu är obekväm i något. Eller med något. Vill man, så gör man det. Annars kommer man nog aldrig att bli av med obekvämligheten. Testa, och se vad som händer. Förändring. Eller oförändrat. Men man har åtminstone provat. Rädslan för vad andra ska tycka. Rädslan inuti sig själv. Lyssnadet av mannens samtal med podden var intressant. Jag nickade igenkännande där jag powerwalkade i morse. 

