Överallt var det ljud. Människor, bilar, bussar. Tunnelbana och mopeder. Jag är van vid ljud. Både från våra storstäder. Mitt jobb. Överallt. Att vara i en turiststorstad, mitt under högsäsong var underbart. Men även påfrestande för kropp och själ. Trettiosex graders värme. Samtidigt som du ska vara på topp och vara vän med ljudet. Jag blev trött. Att ta det hyfsat lugnt de här sista semesterdagarna har gjort mej gott.  När allt blir för påfrestande skulle jag vilja rymma i väg. Sätta mej på första bästa tåg med någon. Eller ta en bil.  In i en skog. Ut till havet. Där det är stilla ro. Ingen kontakt med vare sig sociala medier. Eller skrivande i blogg. Bara gå på upptäcksfärder. Ströva omkring. Ta powernaps. Dricka gott vin. 

Söndag morgon. Eller förmiddag. Jag hade tänkt gymmet idag med. Men segheten under den Första vakna timman gör att jag fortfarande halvligger i soffan. Halvnaken. Och jag vet att det förmodligen blir en lång powerwalk om en liten stund. Istället för att vara alert på gymmet. Nästa vecka kommer det att börja bli lättare att träna inne på gym. Då är jag redan på språng efter en hel dag. Då är vardagen här igen. 

