Jag får höra att jag ser pigg och fräsch ut. Från kända. Från okända. Ja. Jo. Fyra veckors semester gjorde nog sitt. Killen i kassan på Clas Ohlsson följer mej leende med blicken, medan jag mer känner mej varm, rödmosig, en utväxt i ett hår som snart ska klippas, dagen efter måndagens shopping. 

Min bekant från förra träningskedjan sitter numera i en annan kassa när hon inte pluggar. Gud, vad snygg du är utbrister hon när jag ska betala den där boxen. Fräsch färg från Rom ler hon. Jag färgar håret samma dag.  Klipper håret dagen efter. Tidigare öppnade jag Tinder. Får några matchningar. Skriver fram och tillbaka. Öppnar mailen. Kollar om jag fått några svar på sånt jag ansökt. 

Längtar efter öl på stan. Längtar efter öl på öl. På öl. Det har varit lugna gatan ett bra tag. Men vill leva lite. Vill få omfamnas av stadens brus. Skymning. Mörker. Känslan. Leva som om det inte fanns en morgondag. Eller åtminstone känna känslan. 

